Soms heb je het geluk: werken voor parels van projecten. Werk dat je uit je eigen comfortzone haalt. Werk dat op je pad komt, projecten waaraan je mag meewerken, waarvan je mag leren. Ze verdienen een eigen plekje op mijn site.
Plein Publiek was het slotevenement van mijn opdrachtgever ABdK (Provincie Noord-Brabant). Namens ABdK wilden we, ter afsluiting van 15 jaar onderzoek en bodemsaneringen in de Kempen, iets terugdoen voor de bewoners. Het werd een groots evenement dat 3.000 bezoekers trok en waaraan honderden vrijwilligers, leveranciers, verenigingen, bedrijven en non-profit organisaties deelnamen. Plein Publiek bestond uit een Bodemplein, Waterplein, Kidsplein en een Foodplein met enkel streekproducten, een gevarieerd podiumprogramma met lokale en regionale talenten, een bakwedstrijd en een hardloopwedstrijd… Een meer dan complete dag voor de gehele omgeving, een letterlijk en figuurlijk prachtige dag en daaraan mocht ik, als projectleider nog wel, meewerken. Hulde gaat hierbij uit naar de medeorganiserende partners, Trends & Events Consultancy en Organisatieburo Kars. Hooghtij verzorgde alle – naadloos passende – vormgeving zoals de website, verschillende flyers en het programmaboekje.
Onderdeel van de afsluiting van vijftien jaar ABdK was een bewaarmagazine, WIJ Actief in de Kempen. Doel van dit magazine was om te laten zien in wat voor mooie omgeving we wonen en met wat voor bijzondere mensen. Van de geschiedenis van de zinkfabriek en het werk van ABdK (het opruimen van de zinkassenverontreiniging in het gebied) tot wandel- en fietsroutes, interviews met bewoners, streekrecepten… Duizenden exemplaren werden gratis verspreid in het projectgebied van ABdK. De prachtige foto’s werden verzorgd door Paulissimo, de interviews door Buro Bij en ook hier was Hooghtij het vormgevende brein.
Benieuwd? Blader maar!
Patrick Willer had vanuit SAP de nodige blogs geschreven over veranderingen in HR en de rol van technologie daarin. Zijn grote wens was deze blogs te bundelen tot een managementboek, en zijn werkgever gaf hem die kans. Marketingbureau Factor tachtig begeleidde dit project en vroeg mij de teksten een keer door te lezen op typefoutjes, punten en komma’s. Het werd een mooie en leerzame samenwerking, waarin ik uiteindelijk de totale redactie van het 210 pagina’s tellende boek op me heb genomen en Patrick daarin van feedback voorzag. Het boek is te koop via bol.com.